آموزش مهارت‌ها و بهبود فردی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

چرا مدیریت زمان اثر نمی کند

شاید تا به حال از روش ها و تکنیک های مدیریت زمان زیاد استفاده کرده باشید ولی نتیجه ای که دوست داشتید را نگرفته اید و احساس کرده اید زمانی که از تکنیک ها و روش های مدیریت زمان استفاده می کنید با زمان هایی که عادی کار می کنید تفاوت چندانی ندارد و برایتان سوال شده باشد که آیا ایراد از تکنیک و روش های مدیریت زمان است؟ آیا شما خوب انجام نداده اید؟ روانشناسی مدیریت زمان به این می پردازد که:


نه تکنیک های مدیریت زمان ایراد دارد و نه شما خوب انجام نداده اید بلکه یک مورد بسیار مهمی وجود دارد که اگر آن را نادیده بگیرید، بهترین تکنیک و روش های مدیریت زمان هم نمی توانند تاثیر چندانی روی کارایی و عملکرد شما داشته باشند. در ادامه به بخش هایی از کتاب مدیریت زمان برایان تریسی می پردازیم که این موضوع را به خوبی عنوان کرده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه هدف تعیین کنیم

قبل از اینکه به این سوال بپردازیم که چگونه هدف تعیین کنیم بهتر است بدانیم که اهداف می توانند خیلی ساده و ابتدایی و یا خیلی سخت و پیچیده باشند، هرچقدر بتوانیم اهداف را ساده تر کنیم و آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنیم، به همان میزان امکان رسیدن به آن راحت تر خواهد بود.

در ادامه می خواهیم هدف گذاری به روش آقای برایان تریسی را بررسی کنیم، این نوع هدف گذاری بسیار ساده بوده و با کمی تلاش می توانید به راحتی در آن مهارت کسب کنید، می توانیم از این روش در ۷ حوزه زیر هدف گذاری کنیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چطور تصمیم درست بگیرم

در مقاله قبلی خواندیم که گاهی ممکن است تصمیم های سرنوشت ساز بگیریم، در این حالت نمی توانم آینده مان را به شانس واگذار کنیم و یا به صورت احساسی تصمیم درست بگیریم، در ادامه به روشی ساده اما قدرتمند می پردازیم که به ما کمک می کند با منطق تصمیم های درست و صحیحی بگیریم و با احساس از آن تصمیم درست پشتیبانی کنیم.

برای تصمیم گیری های دشوار از روش سه مرحله ای استفاده می کنیم:
در این روش تصمیم را در سه زمان حال، آینده ی نزدیک و آینده ی دورتر بررسی می کنیم، تصمیم ما در هر مرحله معایب و مزایایی دارد که اگر بتوانیم آنها را شناسایی و سبک و سنگین کنیم، بهتر می توانیم تصمیم درست بگیریم، که در قالب یک مثال توضیح می دهم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم البته سوال خیلی کلی است و مطمئنا زندگی بهتر برای هر شخص یک معنای خاص می دهد، نمی توان یک راهکار ارائه داد که برای همه به یک اندازه جواب بدهد، اما با رعایت کردن این چند مورد تقریبا در هر زمینه ای که باشیم می توانیم زندگی بهتری بسازیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

چگونه زندگی موفق داشته باشیم

۵ راه برای داشتن یک زندگی موفق

شاید افرادی را دیده باشید که یک زندگی موفق دارند و شما هم دوست داشته باشید مانند آنها باشید، اما وقتی با این افراد صحبت می کنید متوجه می شوید با اینکه زندگی موفقی دارند اما از زندگی شان رضایت ندارند.


دسته دومی هم هست که نه تنها یک زندگی موفق دارند بلکه از زندگی شان رضایت کامل هم دارند، وقتی به زندگی موفق آنها نگاه می کنید می بینید، خوش اقبالند، اعتماد به نفس دارند، زندگی بهتری دارند، موفقیت های فراوان به دست آورده اند، پر از شور و شوق هستند، اگر در زندگی شان دچار مشکل شوند به راحتی از پس آن بر می آیند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه بهترین تصمیم را بگیریم

همه ما به طرز مشابهی به این دنیا می آییم: برهنه، هراسان و ناآگاه. بعد از آن ورود بزرگ، تمام زندگی ما تا پایان، مجموع کل انتخاب هایی است که می کنیم، انتخاب و تصمیم های ما می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن مان باشند، می توانند ما را به اهدافمان برسانند یا اینکه بفرستندمان به کهکشانی بسیار دور. «دارن هاردی»


مطمئنا همه تصمیم هایی که ما می گیریم، سرنوشت ساز نیستند ولی زمان هایی وجود دارد که باید تصمیم بگیریم از بین گزینه های موجود کدام را انتخاب کنیم و هر تصمیم می تواند مسیر زندگی ما را تغییر داده و در نهایت سرنوشت ما را رقم بزند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

۱۰ ویژگی افراد موفق

افراد موفق در هر قشر و زمینه ای که باشند دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث موفقیت آنها شده است، اما تعدادی ویژگی هم وجود دارد که در همه افراد موفق مشترک است که با شناختن این ویژگی ها، برنامه ریزی و تلاش برای به دست آوردن آنها، ما هم می توانیم جزو افراد موفق قرار بگیریم.

 

نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که این ویژگی ها به صورت ژنتیکی نیستند که افراد موفق آنها را به ارث برده باشند، بلکه همه ی این ویژگی ها را می توان یاد گرفت و هر روز روی آنها کار کرد و قوی و قوی ترشان کرد.

در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چرا باید برنامه ریزی کنیم

همه مدیران زمان موفق، در برنامه ریزی حرفه ای هستند. آن ها فهرست ها و ریز فهرست هایی برای دستیابی به هر هدف بزرگ و کوچک دارند. هرگاه پروژه جدیدی به آنها محول می شود، زمانی را به تفکر دقیق درباره آن اختصاص می دهند تا ببینند می خواهند چه کاری انجام دهند و سپس فهرست منظمی از همه گام های لازم برای تکمیل پروژه را می نویسند.


هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی می شود، باعث ۱۰ دقیقه صرفه جویی در زمان اجرا می شود. زمانی را که پیش از آغاز کار به تفکر روی کاغذ اختصاص می دهید، باعث افزایش انرژی شخصی به میزان ۱۰۰۰ درصد می شود، زیرا درازای هر یک دقیقه سرمایه گذاری در برنامه ریزی قبلی برای کار، ۱۰ رقیقه صرفه جویی می کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰