هر هدفی که انتخاب کنید، در صورتی که بر کارهای کلیدی و موثر تمرکز کنید و آنها را به خوبی انجام دهید، بیشترین پیشرفت را خواهید داشت، این یک اصل بسیار مهم است، پس اگر به دنبال پیشرفت و موفقیت هستید باید بدانید چطوری بر کارهای کلیدی و موثر تمرکز کنید.


برای اینکار ابتدا باید کارهای کلیدی و موثر را شناسایی کنید، البته ممکن است مجبور باشید زمانی را به شناسایی این کارهای کلیدی و موثر اختصاص دهید ولی مطمئن باشید ارزشش را دارد، اما چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟


هدف مان هر چه باشد تا حدودی مشخص است که چه کارهایی مهم و کلید هستند، اما گاهی اوقات کارهای کلیدی خیلی واضح و مشخص نیستند، پس برای شناسایی آنها می‌توانید از دیگران کمک بگیرید و اگر چنین کسانی نبودند بهترین کار این است که به نتایج توجه کنید و ببینید کدام کارها است که با انجام دادن آنها نتیجه می‌گیرید و یا نتایج بهتری عایدتان می‌شود، اینطوری می‌توانید کارهای کلیدی و موثر را شناسایی کنید.

هر هدفی که انتخاب کنید، در صورتی که بر کارهای کلیدی و موثر تمرکز کنید و آنها را به  خوبی انجام دهید، بیشترین پیشرفت را خواهید داشت، این یک اصل بسیار مهم است، پس اگر به دنبال پیشرفت و موفقیت هستید باید بدانید چطوری بر کارهای کلیدی و موثر تمرکز  کنید.


برای اینکار ابتدا باید کارهای کلیدی و موثر را شناسایی کنید، البته ممکن است مجبور باشید  زمانی را به شناسایی این کارهای کلیدی و موثر اختصاص دهید ولی مطمئن باشید ارزشش را دارد، اما چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟


هدف مان هر چه باشد تا حدودی مشخص است که چه کارهایی مهم و کلیدی هستند، اما گاهی اوقات کارهای کلیدی خیلی واضح و مشخص نیستند، پس برای شناسایی آنها  می‌توانید از دیگران کمک بگیرید و اگر چنین کسانی نبودند بهترین کار این است که به نتایج توجه کنید و ببینید کدام کارها است که با انجام دادن آنها نتیجه می‌گیرید و یا نتایج بهتری عایدتان می‌شود، اینطوری می‌توانید کارهای کلیدی و موثر را شناسایی کنید.

۱) تمرکز بر روی یک موضوع

تمرکز حواس بر روی موضوعی واحد عنصری حیاتی برای کسب موفقیت محسوب می‌شود. برای  اینکه عادت تمرکز ذهن را در خود بپرورانید و بتوانید در آن واحد تنها به یک موضوع توجه کنید، به ابزاری به نام انضباط نفس نیاز دارید. شاید در ابتدا سخت به نظر برسد ولی با تمرین می‌توانید به انضباط نفس برسید.


۲) اختصاص زمان بیشتر به کارهای کلیدی و موثر

گرچه ممکن است برای انجام همه کارها وقت به اندازه کافی در اختیار نداشته باشید، با این وصف به جابجایی بعضی از کارها و صرفه‌جویی در وقت می‌توان به طور قطع کارهای کلیدی و موثر را جامه  عمل پوشاند. استعداد و توانایی‌های خود را روی کارهایی متمرکز کنید که به راستی باعث ایجاد تفاوت می‌شود.


همه می‌دانیم اگر ذره‌بینی را در برابر آفتاب بگیریم و تکه کاغذی در زیر آن قرار دهیم، تمرکز گرمای خورشید در نقطه‌ای از کاغذ آن را می‌سوزاند؛ با همین منطق هرگاه نیروهای پراکنده انسان روی موضوعی واحد متمرکز گردد، موفقیت او حتمی خواهد بود.


۳- اجرای کارها بر اساس اهمیت و اولویت

هموارها کارها را برحسب اهمیت و اولویت به مرحله اجرا گذارید و با پیروی از قانون ۸۰ درصد/ ۲۰ درصد، بکوشید به بهترین شیوه ممکن از وقت خود استفاده کنید.

پیشنهاد میکنم در دوره کاملا رایگان چگونه هدف گذاریم کنیم و به آن برسیم شرکت کنید
آموزش موفقیت و هدف