آموزش مهارت‌ها و بهبود فردی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فواید برنامه ریزی چیست ؟

یکی از مهمترین کارها و مهارت هایی که در هدف گذاری و رسیدن به آن نقش کلیدی دارد، برنامه ریزی است، شاید تا به حال به صورت جدی برنامه ریزی نکرده باشید، یا حتی به آن اهمیت نداده باشید، اگر این طور است، لازم است بدانید که یکی از مهارت هایی که برای رسیدن به هر هدفی نیاز دارید، مهارت برنامه ریزی است. توانایی برنامه ریزی و اجرای آن تا رسیدن به هدف، باید در رأس همه ی توانایی های ما قرار بگیرد و دانستن فواید برنامه ریزی و نتایجی که از آن حاصل می شود، می تواند به این امر کمک کند، لازم است بدانیم که برنامه ریزی جزو لاینفک هدف گذاری است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه استعداد خود را کشف کنیم

دانستن اینکه در چه زمینه ای استعداد داریم و حرکت در آن مسیر می تواند ما را به اهداف و دستاوردهای بزرگی برساند، اگر بخواهید کاری را که دوست دارید و در آن استعداد هم دارید را به عنوان شغل خود انتخاب کنید مطمئنا خیلی جلوتر و موفق تر از زمانی خواهید بود که از سر اجبار بخواهید کاری را انجام دهید پس در قدم اول باید به این سوال جواب دهیم که چگونه استعداد خود را کشف کنیم .

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

مدیریت هدف چیست؟

در این مقاله قصد داریم به این بپردازیم که مدیریت هدف چیست و چه فوایدی دارد، اما قبل از اینکه مدیریت هدف را تعریف کنیم، لطفا به این سوالات پاسخ دهید:

– آیا تا به حال خواسته ای داشته اید که نتوانسته اید به آن برسید؟

– آیا تا به حال شده دلتان یک چیزی بخواهد و با تمام وجود بخواهید به آن برسید، شروع کنید به تلاش کردن برای رسیدن به آن، اما بعد از مدتی انگیزه تان را از دست – داده اید و یا مسائلی پیش آمده که ناامید شدید و آن رویا و هدف را رها کردید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

۵ مرحله ساده برای برنامه ریزی زندگی رویایی

شاید ما برای خیلی کارها برنامه ریزی کنیم، حتی کارهای ساده مثلا یک مهمانی دو سه نفره، یا برنامه ریزی برای رفتن به مسافرت و حتی خیلی موارد ساده تر ولی بسیار بسیار مهم است که ما ” برنامه ریزی زندگی ” هم داشته باشیم.

همه ما انسان ها خواسته هایی داریم و دوست داریم به همه ی آنها برسیم، این هیچ اشکالی ندارد و خیلی هم خوب است، اما یک مسئله ای که وجود دارد این است که این خواسته ها اغلب پراکنده و در جهت مخالف هم هستند.

اگر شخصی دوست دارد خلبان بشود، از طرفی به کاپیتان کشتی شدن هم علاقمند است، از بچگی دوست داشت بازیگر مشهوری بشود، البته فوتبال هم یکی از خواسته های او است، به کار تحقیق و پژوهش هم علاقمند است و خیلی خواسته های دیگر، همه ی اینها خوب هستند ولی هم راستا و در یک جهت نیستند، نمی توان به همه ی آنها در حد مطلوب رسید.

بنابراین ما باید یک هدف و جهت کلی و یک برنامه ریزی زندگی داشته باشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ویژگی های یک هدف خوب – هدف SMART

اگر شما هم هدف گذاری کرده باشید شاید این سوال به ذهن تان رسیده باشد که ویژگی های یک هدف خوب چیست؟

یک هدف مانند یک بذر است، هرچقدر یک بذر خوب و مرغوب باشد به همان میزان احتمال سر از خاک بیرون آوردن و رشد کردن آن بیشتر است، هیچ کشاورزی بذرهای خراب و کرم زده را برای کاشتن انتخاب نمی کند، ما هم باید مانند کشاورزان از بذرهای خوب استفاده کنیم تا بتوانیم احتمال دستیابی به یک هدف را افزایش دهیم.

مغز را می توان از چند جهت تقسیم بندی کرد، یکی از آن تقسیم بندی ها نیم کره چپ و نیم کره راست است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رسیدن به آرامش با دست گرفتن کنترل کارها

رسیدن به آرامش همیشه برای انسان ها اهمیت زیادی داشته است، یکی از مواقعی که انسان به آرامش می رسد این است که بداند کنترل زندگی اش را در دست دارد.

اگر ما کنترلی روی کارها و اهداف خود نداشته باشیم همین امر باعث استرس و ترس زیاد میشود مثلا:

– می خواهیم امتحان بدهیم و از نتیجه ی آن می ترسیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رسیدن به اهداف با plan B

برای رسیدن به اهداف باید برنامه ریزی داشت، گاهی اوقات حتی با داشتن برنامه ریزی شرایط آن طور که می خواهیم پیش نمیرود بنابراین باید از یک تکنیکی استفاده کنیم که شانس ما را تا حد خیلی زیادی بالا ببرد.
چند وقت پیش تصمیم گرفتم یک استراحت کوچکی به خودم بدهم، بنابراین چند تا فیلم تهیه کردم تا نگاه کنم، موضوع یکی از این فیلم ها سرقت از یک مکان خاص بود.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

با خوب فکر کردن همه چیز را تغییر دهید

اگر در حال حاضر موفق نیستید یا حداقل به اندازه ای که می خواهید موفق نیستید، شاید علت این باشد که برای رسیدن به موفقیت خوب فکر نمی کنید و اگر اینطور است، اول باید به ارزش خوب فکر کردن پی ببرید. یک تصمیم قدرتمند بگیرید که خوب فکر کردن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰