یکی از ویژگی‌های بسیار مهم یک هدف خوب، واضح و مشخص بودن آن است، یعنی ما برای اینکه موفق شویم نیازمند اهداف واضح و مشخص هستیم، اهدافی که دقیقا بدانیم چیست‌اند و چطوری می‌توانیم به آنها دست پیدا کنیم.

خیلی از اساتید موفقیت معتقدند شرط اصلی رسیدن به اهداف واضح و مشخص بودن آن است و حتی باید آن را مکتوب کرد و اگر اهداف واضح و مشخص و مکتوب نباشند نمی‌توان به آنها دست پیدا کرد، نظر شما در مورد این گفته چیست؟
اهداف واضح و مشخص

گام اول

این در مورد اهداف هم صدق می‌کند، یکی از دلایل مهم برای اینکه اهداف واضح و مشخص نیستند  این است که حق انتخاب‌های ما زیاد است و ما نمی‌دانیم کدام یکی را انتخاب کنیم به همین خاطر در یک «گیج شدن پنهان» به سر می‌بریم، دائم انتخاب‌هایمان را به تعویق می‌اندازیم به این دلیل که ممکن است این انتخاب خوبی نباشد و یا انتخاب بعدی بهتر باشد.


پس برای این که اهداف واضح و مشخص داشته باشیم، اولین گام این است که انتخاب‌های خود را  محدود کنیم و قاطعانه یکی را انتخاب کنیم.


گام دوم

خیلی خوب است اگر اهداف تان واضح و مشخص باشد و شرط اول رسیدن به هدف هم همین است که اهداف واضح و مشخص باشند، اما نکته بسیار بسیار مهم این است که لزومی ندارد که در همان ابتدا و از همان اول، اهداف واضح و مشخص باشند، همانطور که گفتم، کار من طوری بود که  مجبور بودم به جاهای مختلف بروم و چون محیط برایم ناآشنا بود مجبور می‌شدم کیلومترها پیاده‌روی کنم تا یک رستوران خوب و شیک پیدا کنم، اینطوری نه تنها از غذا خوردن لذت نمی‌بردم بلکه کلی هم وقت و انرژی از دست می‌دادم.


پس اگر شما هم از همان ابتدا به دنبال این باشید که اول اهداف واضح و مشخص تعیین کنید و سپس دست به تلاش بزنید، احتمالا هیچ وقت دست به کار نخواهید شد و از طرفی هم اهداف تان  به وضوح و روشنی نمی‌رسند و همیشه در یک استرس و ناراحتی به سر خواهید برد


پس در این گام یک هدف را حدودی انتخاب کنید و بعد تا می‌توانید راجع به آن تحقیق کنید و اطلاعات  کسب کنید.

آموزش موفقیت و هدف