افراد موفق در هر قشر و زمینه ای که باشند دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث موفقیت آنها شده است، اما تعدادی ویژگی هم وجود دارد که در همه افراد موفق مشترک است که با شناختن این ویژگی ها، برنامه ریزی و تلاش برای به دست آوردن آنها، ما هم می توانیم جزو افراد موفق قرار بگیریم.

 

نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که این ویژگی ها به صورت ژنتیکی نیستند که افراد موفق آنها را به ارث برده باشند، بلکه همه ی این ویژگی ها را می توان یاد گرفت و هر روز روی آنها کار کرد و قوی و قوی ترشان کرد.

در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم:

 ۱- هدف های مشخص و واضح

اولین ویژگی افراد موفق این است که برای خود هدف های واضح و مشخصی دارند، آنها می توانند اهدافشان را به طور واضح تعریف کنند، آنقدر که حتی یک دانش آموز ابتدایی هم بتواند درک کند، اما برعکس افراد ناموفق یا هدفی ندارند یا اگر هم دارند اهدافشان گنگ و مبهم است، مسلم است که هدف هرچقدر واضح و روشن باشند به همان میزان امکان دستیابی به آن هم افزایش می یابد.

 

افراد موفق دقیقا می دانند دنبال چه چیزی هستند، به همین خاطر راحت تر می توانند برنامه ریزی کنند و به برنامه شان نیز عمل کنند، در این زمینه با قاطعیت پیش می روند ولی اگر کسی هدف گنگ و مبهم داشته باشد، حتی اگر برنامه ریزی هم کند، نمی تواند به برنامه اش عمل کند زیرا دائم در حالت شک است که آیا این هدف، هدف خوبی است، آیا باید این کار را انجام دهد، و خیلی اما و اگرهای دیگر.

 

۲- برنامه ریزی

اگر هدف گذاری یک روی سکه باشد، قطعا برنامه ریزی طرف دیگر خواهد بود، هدف گذاری بدون برنامه ریزی معنایی ندارد،  چیزی که باعث می شود بتوانیم به اهدافمان برسیم داشتن یک برنامه ی قابل اجرا است، بنابراین برنامه ریزی یکی از مهمترین ویژگی های افراد موفق است زیرا آنها می دانند که داشتن برنامه ای صحیح و اصولی کلید رسیدن آنها به اهدافشان است.

 

 ۳- مدیریت زمان

سومین ویژگی افراد موفق این است که به زمان اهمیت بسیار زیادی می دهند، آنها می دانند که مهمترین سرمایه ای که در اختیار دارند زمان است پس برای آن اهمیت زیادی قائل هستند، ممکن است حتی کل دارایی شان را از دست بدهند و بتوانند دوباره آن را به دست بیاورند اما در مورد زمان این طور نیست، اگر زمان از دست برود دیگر بر نمی گردد.

 

آنها مهارت مدیریت زمان را به خوبی یاد گرفته اند و در تمام کارهایشان آن را رعایت می کنند و مدیریت زمان باعث می شود عملکرد ما به طور چشمگیر افزایش یابد و در کمترین زمان ممکن بیشترین نتیجه را بگیریم پس شما هم به عنوان یک مدیر هدف و یک فرد موفق یادگیری و تسلط به آن را در رأس کارهایتان قرار دهید.

 

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید

موفقیت با مدیریت هدف