بی‌حوصله‌اید؟ انگیزه رسیدن به هدف تان را از دست داده‌اید؟ کِسل شده‌اید؟ حال و حوصله پیگیری اهدافتان را ندارید؟ خسته شده‌اید؟ احساس می‌کنید تلاشتان بی‌فایده است؟ متوقف شده‌اید؟


اگر در حال تجربه یکی یا حتی همه این موارد هستید، ناراحت نباشید، باید این حقیقت را بپذیریم که کسالت و دلسردی یک امر کاملا طبیعی است و برای همه اتفاق می‌افتد، فرقی نمی‌کند فرد موفقی باشید یا موفقیت چشمگیری کسب نکرده باشید، جزو بهترین‌ها باشید یا تازه‌کارها، به هر حال این موارد ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و حتی انگیزه مان را هم از بین ببرد.

نگرش انگیزه رسیدن به هدف

اگر مسیر انتخاب هدف و رسیدن به آن را مانند یک خیابان در نظر بگیریم، مواردی که گفته شد مانند  سرعت‌گیرهایی هستند که در این خیابان وجود دارد، حالا هر ماشینی یا وسیله‌ی نقلیه‌ای که از آن خیابان عبور کند با آن سرعت‌گیرها روبر می‌شود، فرقی نمی‌کند سوار ماشین بنز آخرین مدل باشید یا یک دوچرخه، به هر حال با این سرعت‌گیرها روبرو می‌شوید.


سرعت‌گیرها همانطور که از اسمشان مشخص است سرعت ما را کُند می‌کنند، اشتیاق ما را از بین می‌برند، انگیزه رسیدن به هدف ‌مان را کاهش می‌دهند و چه بخواهیم و چه نخواهیم وجود دارند، حالا تصمیم با شماست که مثل افراد موفق سریع از روی آنها رد شوید و دوباره سرعت حرکتتان را  افزایش دهید و یا مانند خیلی از افراد ناموفق سرعتتان را کم کنید و یا حتی متوقف شوید و در خودتان نبینید که بتوانید آن را رد کنید.


در ادامه به چند مورد می‌پردازیم که به کمک آنها بتوانیم انگیزه مان را حفظ کنیم و در چالش سرعت‌گیرها پیروز شویم.


تصور کردن

اگر انگیزه رسیدن به هدف ‌تان کم شده است، اگر بی‌حوصله و کِسل شده‌اید، برعکس آن را تصور کنید، یعنی تصور کنید که فرد بسیار با انگیزه‌ ای هستید، حتی از گذشته‌تان کمک بگیرید:

– در چه زمان‌هایی باانگیزه بوده‌اید؟
– چه مواردی باعث شده بود انگیزه‌تان بالا برود؟
آنها را به خاطر بیاورید، مرورشان کنید، روی آنها تمرکز کنید یا حتی به آدم‌های با انگیزه ای که می‌شناسید فکر کنید، خودتان را جای آنها بگذارید، این کار باعث می‌شود همان حس و حال باانگیزه بودن را دوباره تجربه کنید و انگیزه‌تان بالا برود.
برگرفته از چگونه انگیزه رسیدن به هدف را از دست ندهیم

پیشنهاد میکنم در دوره کاملا رایگان چگونه هدف گذاریم کنیم و به آن برسیم شرکت کنید
آموزش موفقیت و هدف