یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، کسب موفقیت و پیشرفت در زندگی است، خیلی‌ها باور نمی‌کنند که بتوانند پیشرفت کنند اما واقعیت این است که آنها می‌توانند با انجام بعضی از کارهای ساده در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. پیشرفت کردن بیشتر از هر چیزی به نگرش ما بستگی دارد تا کارهایی که انجام می‌دهیم، در ادامه به چند نکته مهم می‌پردازیم که باعث می‌شود روند پیشرفت سریع‌تر اتفاق بیفتد.

۱- زندگی هدفمند
انسان تنها موجودی است که دارای قدرت تفکر است، اما بیشتر انسان‌ها از این قدرت خدادادی استفاده نمی‌کنند و تقریبا تمام زندگی‌شان با عکس‌العمل به اتفاقات و حواشی زندگی‌شان سپری می‌شود و در نهایت، یک زندگی معمولی یا خیلی بد را تجربه می‌کنند، قرار نیست ما هم جزو آنها باشیم، به شرط اینکه بخواهیم از این قدرت استفاده کنیم و بهترین راه برای موفقیت و پیشرفت در زندگی ، این است که ابتدا بخواهیم و تصمیم بگریم که هدفمند زندگی کنیم.

ما می‌توانیم در زندگی‌مان به موفقیت‌ ها و پیشرفت‌های خیلی زیادی برسیم ولی ابتدا باید موفقیت را برای خودمان تعریف کنیم، برای این کار لازم است بدانیم، دوست داریم چه احساساتی را تجربه کنیم، منافع و ارزش‌های ما چه چیزهایی هستند که اگر به آنها برسیم، به موفقیت دست یافته‌ایم،  در این رابطه از خودتان سوال بپرسید:

– دوست دارید در زندگی چه احساساتی را تجربه کنید؟
– چه چیزهایی هستند که برای شما ارزشمندند؟
– دوست دارید چه میراثی از خودتان باقی بگذارید؟
– به چه کسانی علاقه‌مندید، چه ویژگی‌هایی دارند که شما آنها را تحسین می‌کنید؟
هرچه سوا لاتتان در این زمینه بیشتر و بهتر باشد، تعریفی که از موفقیت دارید هم بهتر و باکیفیت‌تر  می‌شود.


یک لیست از اهدافی که دوست دارید به آنها برسید، تهیه کنید، سپس آنها را اولویت‌بندی کنید، بعد  زمان دستیابی به هر کدام را جلوی آن بنویسید، از بین آنها، اهدافی که می‌توانید در یک سال به آنها برسید را جدا کنید و از بین آن اهداف یکساله، سه مورد از مهمترین و تاثیرگذارترین آنها را انتخاب  کنید که اگر به آنها برسید، بهترین سال زندگی‌تان را تجربه خواهید کرد. این سه مورد، اهدافی هستند که ارزش دنبال کردن را دارند و اینکه بخواهید برای رسیدن به آنها، وقت و انرژی‌تان را بگذارید.


– مطالعه

یکی دیگر از راه‌های موفقیت ، مطالعه کردن است، امروزه همه چیز تخصصی شده و اطلاعات به طرز  چشمگیری در حال افزایش است، نمی‌توان با اطلاعات فعلی خود، انتظار سال‌ها پیشرفت را داشت، بنابراین در هر حیطه‌ای که باشید، نیاز دارید در آن زمینه مطالعه کنید و از آخرین تغییرات باخبر باشید.


هر هدفی که انتخاب می‌کنید، بهترین کار این است که ببیند قبلا چه کسانی به آن دست یافته‌اند و  چطوری این کار را انجام داده‌اند تا آنها را الگو قرار داده و از روزها، ماه‌ها و سال‌ها هدر رفتن زمان و انرژی‌تان صرفه‌جویی کنید و بهترین راه برای رصد کردن این افراد مطالعه سرگذشت و عملکرد آنهاست.



کسب مهارت‌های لازم

کسب مهارت‌هایی که ما را به اهدافمان می‌رساند یکی از مهمترین راه‌های موفقیت و پیشرفت  است، وقتی اهدافتان را انتخاب کردید، بررسی کنند و ببینید چه مهارت‌هایی را لازم است متناسب با آن، یاد بگیرید تا بهتر و سریع‌تر به اهدافتان برسید. برای کسب این مهارت‌ها وقت اختصاص دهید، مطمئن باشید ارزشش را دارد.
آموزش موفقیت و هدف