یکی از نگرانی‌های همیشگی ما انسان‌ها آینده‌مان است، کاملا هم طبیعی است، همه ما دوست داریم آدم موفقی باشیم و زندگی خوب و لذت بخشی داشته باشیم، اما آینده موفق همین‌طوری اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید آن را به وجود آورد، در ادامه چهار مورد را بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند که آینده‌ موفق تان را طراحی کنید.

۱) فکر کردن در مورد آینده موفق خودتان

– محل آرامی بیابید.

یکی از قوانین بسیار مهم این است که به هر چیزی که فکر می‌کنید، تقویت می‌شود، خیلی از افراد دوست دارند صاحب‌خانه خود شوند ولی حتی وقت نمی‌گذارند راجع به آن فکر کنند، طبیعی است که هیچ وقت هم برایشان اتفاق نیفتد و صاحب خانه نشوند، در مورد آینده هم همینطور است، اگر می‌خواهید آینده موفق خود را داشته باشید، اولین کار این است که اول راجع به آن فکر کنید.

یکی از نگرانی‌های همیشگی ما انسان‌ها آینده‌مان است، کاملا هم طبیعی است، همه ما دوست داریم آدم موفقی باشیم و زندگی خوب و لذت بخشی داشته باشیم، اما آینده موفق همین‌طوری اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید آن را به وجود آورد، در ادامه چهار مورد را بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند که آینده‌ موفق تان را طراحی کنید.

۱) فکر کردن در مورد آینده موفق خودتان
– محل آرامی بیابید.

یکی از قوانین بسیار مهم این است که به هر چیزی که فکر می‌کنید، تقویت می‌شود، خیلی از افراد دوست دارند صاحب‌خانه خود شوند ولی حتی وقت نمی‌گذارند راجع به آن فکر کنند، طبیعی است که هیچ وقت هم برایشان اتفاق نیفتد و صاحب خانه نشوند، در مورد آینده هم همینطور است، اگر می‌خواهید آینده موفق خود را داشته باشید، اولین کار  این است که اول راجع به آن فکر کنید.

برای اینکار ابتدا یک محل آرام بیابید، جایی که کسی مزاحمتان نشود تا بتوانید به راحتی افکار خود را روی آینده موفق خود متمرکز کنید، علاوه بر آن هر چیزی که باعث حواس‌پرتی‌تان می‌شود را از خود  دور کنید، این مورد را در مقاله قبلی با عنوان «سه نکته برای تمرکز بهتر روی انجام کارها» توضیح دادم، اما به طور خلاصه موبایل، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و هر چیزی که باعث حواس‌پرتی‌تان می‌شود را برای مدتی متوقف کنید.

– متوقف کردن فکرهای سمی گذشته

همانطور که در بالا اشاره شد به هر چیزی که فکر کنید، تقویت می‌شود، بیشتر ما در گذشته مرتکب اشتباهاتی شده‌ایم، شکست‌هایی را تجربه کرده‌ایم، این شکست یا اشتباه یک بار این اتفاق افتاده اما ممکن است ما هزاران بار به آن فکر کرده باشیم، دقیقا مانند این است که هزاران بار آن شکست یا اشتباه تکرار شده باشد، پس باید از همین الان فکر کردن به آن را متوقف کنید و اجازه ندهید بیشتر از این قدرتمند شوند.

اگر می‌خواهید آینده موفق خود را تجربه کنید، باید فکرهایی که باعث می‌شود انگیزه‌ و روحیه‌تان را از  دست بدهید، متوقف کنید، اینها فکرهای سمی هستند که ذهن شما را مسموم می‌کند.

– مطرح کردن سوالات کلیدی در مورد آینده‌تان

در این مرحله لازم است سوالات کلیدی و بنیادی از خودتان بپرسید، مثلا؛
قصد دارم با آینده‌ام چه کنم؟
دوست دارم به چه دستاوردهایی در زندگی‌ام برسم؟
دوست دارم در زمینه شغلی تا کجا پیشرفت کنم؟
یا صاحب چه چیزهایی شود؟

سوالاتی که خواسته‌ها و رویاهایتان را شفاف‌تر می‌کند، آینده موفق شما را هم رقم می‌زند، هرچقدر که بیشتر این سوالات را مطرح کنید و به دنبال جواب آنها باشید، آینده‌ تان واضح‌تر می‌شود،  بهتر می‌دانید که دوست دارید با آینده‌تان چه کنید و به کجاها برسید و چه دستاوردهایی داشته باشید. البته ممکن است مدتی طول بکشد تا جواب‌های خوبی پیدا کنید پس صبور باشید.

۲) پیدا کردن شور و هیجان زندگی‌تان
– یافتن چیزی که شما را به هیجان می‌آورد

همانطور که گفتیم ما به دنبال این هستیم که آینده موفق و لذت‌بخشی داشته باشیم پس بسیار  مهم است، مواردی را بیابیم که شور و هیجان به زندگی‌مان می‌آورد، لذت و سعادت می‌آفریند، در این قسمت باید به گذشته‌تان، به اتفاقات لذت‌بخشی که تجربه کردید بیندیشید و از خود بپرسید:

چه چیزی یا چه چیزهایی است که برای من لذت‌بخش است؟
عاشق چه چیزهایی هستم؟

ممکن است یکی از پول و ثروت لذت ببرد، یکی دیگر از مسافرت و تفریح، دیگری از کار، یا حتی یک نفر از نقاشی کشیدن لذت ببرد، یکی عاشق خطر کردن است، دیگری عاشق راه‌اندازی کسب‌وکار است، به هر حال هر چیزی که با انجام دادن آن لذت می‌برید و به هیجان می‌آیید را شناسایی کنید